Skip to content Skip to footer

Czym jest Google Tag Manager?

Narzędzia Google są doskonałym wsparciem dla osób, które zajmują się marketingiem firmy. Ich obsługa nie jest problematyczna, co stanowi niewątpliwą zaletę. Szeroki wybór ułatwia wybór czegoś odpowiedniego dla siebie. Dużym zainteresowaniem cieszy się Google Tag Manager. Dzięki temu narzędziu można błyskawicznie dodawać kody na stronę www. Nie ma potrzeby zmiany kodu źródłowego.

Intuicyjny panel tag manager

Google Tag Manager gwarantuje intuicyjny i bezproblemowy w obsłudze panel. Z tym zadaniem poradzą sobie nawet osoby bez doświadczenia. Nie ma konieczności korzystania z pomocy programisty, co pozwala zaoszczędzić sporą ilość gotówki oraz czasu. Skróceniu ulega proces decyzyjny. Wystarczy jedynie wybrać interesujący kod, a następnie wstawić go na stronę.

Trzeba zaznaczyć, że Manager Google nie służy do analizowania danych. Wiele osób błędnie uważa, że jest to kolejne narzędzie analityczne. Nic bardziej mylnego! Za pomocą Tag Manager można szybko i sprawnie wdrażać kody marketingowe – nie musimy robić tego ręcznie, co jest niezwykle wygodne. Oczywiście opisywane narzędzie stanowi wsparcie dla narzędzi analitycznych, jednak jego funkcjonalność jest ograniczona.

Bezproblemowe mierzenie zdarzeń

Manager Google pozwala śledzić pewne zdarzenia, które mają bezpośredni wpływ na kształtowanie się danych analitycznych. Jak już wspomniano jest to narzędzie, które nie zastąpi nam Google Analytics, jednak może stanowić jego uzupełnienie. Dzięki niemu możemy dowiedzieć się, w jakie elementy strony najczęściej klikają użytkownicy. Ponadto możemy sprawdzić, jak często potencjalni klienci porzucają koszyk, a także kiedy decydują się na opuszczenie witryny. Możliwości jest o wiele więcej, co czyni Tag Manager niezwykle uniwersalnym oprogramowaniem.

Wiadomym jest, że im więcej danych na temat zachowań klientów, tym łatwiejsze, a zarazem efektywniejsze planowanie kampanii marketingowych. Właśnie dlatego dobrze jest skorzystać z potencjału Tag Manager.

Skuteczniejszy remarketing

Google Tag Manager wydaje się być również doskonałą propozycją dla tych, którzy interesują się tematem remarketingu. Wdrożenie narzędzia umożliwia dokładniejszą kontrolę zachowań użytkowników strony. Określone kody mogą uruchamiać się dopiero po wykonaniu konkretnych akcji. Zdobyte informacje można wykorzystać podczas planowania kampanii.