Jednym z procesów podczas budowania strony internetowej jest jej optymalizacja. Mówiąc pokrótce jest to szereg działań mających na celu dostosowanie stron pod kątem wymagań algorytmu wyszukiwarki. Na proces ten składa się wiele szczegółowych czynności.
Optymalizacja techniczna
Jak wspomniano, na optymalizację strony składa się wiele czynności. Wśród nich są te, które dotyczą optymalizacji strony pod kątem technicznym. Przede wszystkim mowa tu o optymalizacji kodu strony internetowej, ale nie tylko. Optymalizacja kodu strony internetowej to przede wszystkim poprawność meta tags. W tym aspekcie sprawdzić trzeba meta title oraz meta descriptions. Innymi słowy, każda strona powinna posiadać tytuł oraz swój opis.
Co ważne, każda podstrona w serwisie powinna mieć swój własny i unikalny tytuł oraz opis. Dlatego meta opis jest tak ważny? Ponieważ wyświetla się on, tak jak i tytuł, w wynikach wyszukiwania. Ma zatem także aspekt marketingowy. Musi być napisany tak, aby przyciągał uwagę użytkownika i zachęcał do kliknięcia w link. W przypadku rozbudowanych serwisów warto jest skorzystać z różnego rodzaju oprogramowania, które automatycznie sprawdzi wszystkie meta descriptions. W przypadku kiedy znajdzie się jakieś meta tags i meta opis, który się powtarza, wówczas należy dokonać odpowiedniej korekty.
Optymalizacja treści
Poza optymalizacją kodu strony, bardzo ważna jest optymalizacja treści na stronie internetowej. Przede wszystkim pamiętać należy o tym, aby treści umieszczane na stronie internetowej zawsze były unikalne. Poza tym warto jest stosować nagłówki i inne formatowania, dzięki którym tekst będzie czytelniejszy dla użytkowników. W treści umieszczone powinni być także ważne frazy kluczowe. Pamiętać jednak należy o tym, aby z ich ilością nie przesadzić. Obok samego tekstu, ważna jest także optymalizacja grafik na stronie. Powinny być one opisane atrybutem ALT, dzięki czemu będą one czytelne dla algorytmu wyszukiwarki.
Co dale optymalizacja strony?
Przede wszystkim dobrze zoptymalizowana strona zdecydowanie szybciej ładuje się w przeglądarce użytkownika. To także na wpływ na jej ocenę przez algorytm wyszukiwarki. Dzięki optymalizacji treści strona może nie tylko osiągnąć zdecydowanie wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, ale jest także dużo bardziej użyteczna dla czytelnika.