Skip to content Skip to footer

Jak prawidłowo korzystać z Google Tag Manager?

Z pewnością niejedna osoba nie ma pojęcia, jak korzystać z narzędzia Google Tag Manager. Jest ono zaawansowane, a jednocześnie funkcjonalne, co przekłada się na szeroki zakres możliwości. Ważne jest jednak to, aby przyswoić kilka podstawowych zasad, które znacząco usprawnią proces obsługi. Poniższe wskazówki z pewnością okażą się pomocne dla osób początkujących, które nie wiedzą od czego zacząć.

Czy tagi mają znaczenie?

Tag Manager to narzędzie, które skupia się przede wszystkim na zarządzaniu tagami. Nie każdy ma świadomość, że są one niezwykle istotne. W dużym stopniu warunkują one sprawne działanie witryny. Selekcjonowanie fragmentów kodów zmniejsza ryzyko „mieszania się” tagów, co przekłada się na wyższą wydajność strony internetowej. Jest to korzystne również z punktu widzenia użytkownika.

Google Tag Manager chroni przez zbędnymi tagami, czy też ich nieprawidłowym wykorzystaniem. Redukuje to ryzyko wyrzucenia gotówki w błoto. Narzędzie Tag Manager zostało stworzone dla tych, którzy świadomie kierują swoją stroną www i chcą uniknąć kardynalnych błędów. Warto wiedzieć, że tagowanie jest powiązane z m.in. procesem optymalizacji, czy też konwersji.

Od czego zacząć?

Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z Google Tag Manager, to musisz utworzyć własne konto użytkownika. Jest to absolutnie niezbędne do dalszej pracy. Na szczęście opisywany proces trwa zaledwie krótką chwilę i nie wymaga zbyt dużych umiejętności. Kolejnym krokiem jest utworzenie Kontenera. To właśnie tutaj będą trafiać wszystkie subdomeny danej witryny.

Po utworzeniu konta oraz Kontenera można przejść do dodania fragmentów kodu. Sporym atutem jest fakt, że Tag Manager jest narzędziem intuicyjnym, które podpowiada, jaki krok powinien być następnym. Znacząco usprawnia to cały proces.

Jak dodać tagi oraz reguły?

Dodałeś fragmenty kodów i nie wiesz co dalej? Należy zamieścić tagi Google Analytics. Wystarczy jedynie nacisnąć odpowiedni przycisk, a następnie wskazać dane konta. Ważne jest, aby trefnie określić jego typ, a także ID. Znalezienie potrzebnych informacji nie powinno stanowić żadnego wyzwania.

Na sam koniec możliwe jest dodanie własnych reguł – nie jest to jednak obowiązkowe. W Google tag manager możliwe jest wybranie wszystkich stron lub dodanie własnych reguł (nie jest to jednak rekomendowana opcja w przypadku osób początkujących).