Jak otworzyć gabinet medycyny estetycznej?

  • przez

Gabinet medycyny estetycznej to całkiem niezły pomysł na biznes. Jednak planując otwarcie takiego gabinetu trzeba się liczyć ze spełnieniem wielu warunków. Trzeba też ponieść całkiem spore koszty. Jakie warunki trzeba spełnić i gdzie szukać sprzętu?

Warunki niezbędne do otwarcia gabinetu medycyny estetycznej

Wszelkie wymogi dotyczące otwarcia gabinetu medycyny estetycznej są uregulowane w ustawie o działalności leczniczej i rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą. Do najważniejszych należy posiadanie odpowiedniego lokalu oraz zatrudnienie osób, które mają odpowiednie uprawnienia. Warto wiedzieć, że taki biznes może prowadzić osoba bez żadnych uprawnień, pod warunkiem zatrudnienia wykwalifikowanej kadry, czyli lekarza medycyny estetycznej i kosmetologa.Wymagane są oczywiście niezbędne zgody sanepidu oraz rejestracja działalności gospodarczej. Gabinet musi być wyposażony w odpowiedni sprzęt.

Gdzie szukać sprzętu?

Wyposażenie gabinetu w niezbędny sprzęt to nie tylko spore koszty, ale i decyzja, jakie zabiegi będą w nim wykonywane. Dobrze jest przeprowadzić rozpoznanie, na jakie zabiegi liczą potencjalni klienci. Dobry Dystrybutor sprzętu dla medycyny estetycznej też powinien podpowiedzieć, które zabiegi są aktualnie na topie. Sprzęt najlepiej kupować w wyspecjalizowanych hurtowniach. Taki dystrybutor sprzętu dla medycyny estetycznej zapewni wybór najlepszych i najnowocześniejszych modeli na rynku. Zwykle zapewni też niezbędny serwis. Hurtownia powinna też oferować wszelkie akcesoria i produkty, które są potrzebne do wykonywania zabiegów i prawidłowej pracy urządzeń.

Ciągły rozwój decyduje o sukcesie

Prowadząc gabinet medycyny estetycznej nie można zapominać, że ta gałąź medycyny rozwija się wyjątkowo szybko. Ciągle powstają nowe terapie, które mają spełnić oczekiwania klientów. Dlatego koniecznie trzeba brać udział w różnych szkoleniach i wprowadzać nowości do proponowanych w gabinecie usług. Bardzo szybko zaowocuje to dobrą opinią o gabinecie. Nie można też zapomnieć o marketingu. Kampanie reklamowe zawsze przyciągają nowych klientów, a to pozwala na rozwój firmy.